اصطلاحات رایج در ویپ


در ویپ اصطلاحات و عباراتی وجود دارد که به گوش برنامه‌نویسان ویپ و شرکت‌هایی که کار نصب و راه‌اندازی یا پشتیبانی از ویپ را انجام می‌دهند، آشنا می‌باشد؛ اما این اصطلاحات برای عموم مردم یا شرکت‌هایی که به تازگی ویپ را نصب کرده‌اند، نامأنوس است. در این مطلب برآن شدیم تا اصطلاحات مربوط به تعدادی از قابلیت‌های رایج و کاربردی در ویپ را توضیحات دهیم.
 
/ Find MeFollow Me
این قابلیت به شما کمک می‌کند تا در ویپ هیچ تماسی را از دست ندهید و هر کجا که باشید، تماس‌ها شما را دنبال ‌کنند. به این معنی که در ویپ در صورت برقراری تماس با داخلی شما، اگر پشت میز خود و در داخل شرکت باشید، تماس به داخلی شما وصل می‌شود، اگر از شرکت خارج شده باشید، این تماس از طریق ویپ به موبایل شما انتقال می‌یابد و اگر در جای دیگری باشید، تماس شما را دنبال می‌کند. لازم بذکر است که تنظیم داخلی‌ها و شماره‌ها و اینکه تماس‌ها تا کجا شما را دنبال کنند، به دلخواه خودتان در ویپ قابل تغییر است.
DISA) (Direct Inward System Access
این قابلیت از ویپ به شما کمک می‌کند تا زمانیکه خارج از شرکت هستید، با شماره‌ی شرکت و از طریق ویپ با مشتری تماس بگیرید. بدین صورت که با برقراری ارتباط با سرور ویپ، شماره‌ی مشتری را به سرور داده و دستور تماس به او را از طریق ویپ می‌دهید. سرور ویپ، تماس را با مشتری برقرار می‌کند و به شما ارجاع می‌دهد. بدین‌ترتیب بر روی گوشی مشتری، شماره‌ی شرکت نقش می‎بندد، در صورتیکه شما در حال صحبت با موبایل خود هستید و این امکان فقط از طریق ویپ میسر خواهد بود و هیچ‌یک از سیستم‌های تلفنی سنتی این قابلیت را نخواهند داشت.
Call Back
از طریق این قابلیت در مواقعی که خارج از شرکت هستید، می‌توانید با شماره‌ی شرکت تماس گرفته و از سرور ویپ بخواهید تا شماره‌ی شما را بگیرد. همچنین، این امکان وجود دارد تا داخلی‌ای که قصد صحبت با آن را دارید را مشخص نمایید. این قابلیت در مواقعی کاربرد دارد که جهت کاهش هزینه‌های تماس خود، بخواهید هزینه‌ی تماس بر عهده‌ی طرف مقابل باشد.
PSTN
به شبکه‌ی عمومی سوییچ تلفن یا به اصطلاح مخابرات اطلاق می‌شود که به عنوان شبکه‌ی تلفن ثابت نیز مشهور است.
IVR (Interactive voice response)
در ویپ قابلیت ایجاد منوی صوتی یا پاسخگوی خودکار با امکان تعریف زیرمنو و چندین لایه از اطلاعات جهت پاسخگویی در روزها و ساعات مختلف (به عنوان مثال: ساعات اداری و غیر اداری) وجود دارد.
DID
قابلیت شماره‌گیری داخلی‌ها از خارج از شرکت توسط ویپ
Extension
منظور از Ex همان داخلی‌ها در ویپ می‌باشد. اعداد هر داخلی می‌توانند به دلخواه و با یک ترتیب خاص تعریف شوند. در صورت وجود ویپ به صورت مرکز تماس در یک سازمان، می‌توان برای هر بخش از سازمان یک عدد 2 یا 3 رقمی به عنوان سرشماره تعیین کرد. بدین صورت، هریک از کارمندان به جای ارجاع تماس به یک شخص در یک واحد، سرشماره‌ی آن واحد را شماره‌گیری می‌کنند تا ویپ توزیع تماس‌ها را به صورت خودکار انجام دهد.
Queue
صف انتظار، قابلیت منحصربه‌فردی است که در ویپ وجود دارد. این قابلیت سبب می‌شود تا تلفن‌های سازمان تقریبا هیچگاه اشتغال نباشد و همواره پاسخگوی مشتریان خود باشید. مشتریان هنگام تماس با یک سازمان که ویپ در آن فعال است، به جای شنیدن صدای بوق اشغالی، در صف انتظار برای برقراری مکالمه قرار می‌گیرند. این خاصیت از ویپ باعث می‌شود تا هیچ تماسی از دست نرود.
 
کلیه حقوق این وب‌سایت متعلق به سایت فراداده می‌باشد