کارآیی ویپ (VoIP) در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی

 
با استفاده از تکنولوژی ویپ (VoIP) می‌توان در مراکز درمانی مانند بیمارستان و ... یک سیستم تلفنی کامل و جامع با امکانات پیشرفته راه‌اندازی کرد. در ادامه به برخی از مزایای فعالسازی سیستم تلفن ویپ (VoIP) برای بیمارستان و مراکز درمانی اشاره مختصری خواهد شد.

1. امکان تعریف منوی صوتی برای هدایت تماس‌های ورودی و توزیع تماس‌های مرتبط بین بخش‌های مختلف بیمارستان در سیستم ویپ. (برای مثال: برای ارتباط با اورژانس عدد ۱، ارتباط با درمانگاه اطفال عدد ۲ و …) همچنین می‌توان برای واحد‌های مختلف پیام‌های متفاوتی ایجاد کرد. یا برای هر منو، زیرمنوهای متعدد درنظر گرفت بدین ترتیب تماس گیرندگان به راحتی به مقصد موردنظر هدایت می‌شوند و برای این کار هیچ شخصی به عنوان اپراتور مشغول نمی‌شود .
2. استفاده از پیام‌های صوتی از پیش تعیین شده برای مشاوره و پاسخگویی به سؤالات متداول بیماران به صورت تلفنی در سیستم ویپ، برای مثال مشاوره و دستورالعمل مراقبت‌های قبل و بعد از جراحی‌های مختلف، مراحل آماده سازی برای MRI، نحوه‌ی دریافت خلاصه‌ی وضعیت پزشکی برای سازمان بیمه‌ای و بیمه‌های طرف قرارداد، و ... به طور کلی تمام اطلاعاتی که بتوان به صورت پیام‌ها صوتی ضبط شده به بیماران ارائه داد.
3. امکان راه‌اندازی سیستم نوبت‌دهی تلفنی به صورت خودکار و بدون دخالت اپراتور؛

راه‌اندازی سیستم نوبت‌دهی مزایای بسیار مهمی برای یک مرکز درمانی به ‌همراه خواهد داشت که به چند مورد از آنها اشاره خواهد شد:
  • عدم نیاز به مراجعه‌ی حضوری ارباب رجوع برای دریافت و لغو نوبت
  • صرفه‌جویی در زمان، هزینه و توان نیروی انسانی
  • عدم دخالت سلیقه‌های شخصی منشی‌ها در نوبت‌دهی و رعایت کامل عدالت
  • افزایش سرعت، دقت بالا در تنظیم نوبت‌ها و ایجاد نظم در روال امور مربوط به نوبت‌دهی
  • امکان دریافت اطلاعات مورد نیاز از تماس‌گیرنده جهت تأیید نوبت شامل شماره دفترچه‌ی بیمه، شماره‌ی تماس و جلوگیری از دریافت نوبت تکراری برای یک نفر
  • امکان پیگیری و یا لغو نوبت داده شده از طریق کد پیگیری
4. قابلیت فعالسازی تماس خودکار با بیماران: برای مثال می‌توان سیستم تلفنی ویپ را به نحوی طراحی و برنامه‌نویسی کرد که به صورت خودکار با بیماران تماس بگیرد و پیام صوتی‌ای را برایشان پخش کند؛ این پیام می‌تواند شامل اطلاعاتی مانند جواب آزمایش و یا عکس‌برداری که آماده‌ تحویل است، باشد. همچنین می‌توان در سیستم ویپ ترتیبی اتخاذ کرد که بیمارانی که با مرکز درمانی موردنظر خود تماس می‌گیرند، با وارد کردن شماره‌ای خاص مثلا شماره‌ی فیش، از آماده بودن جواب آزمایش اطلاع پیدا کنند بدون این که کارمندی برای اینکار مشغول شود.
5. قابلیت گزارش گیری از تمام تماس‌های ورودی، خروجی و داخلی
6. قابلیت ضبط تمامی مکالمات
7. سیستم انتقادات و پیشنهادات تلفنی یا صندوق صوتی نظرسنجی
8. امکان ارسال و دریافت فکس به صورت کاملا تحت‌وب، که سبب صرفه جویی در هزینه‌های کاغذ، خرید دستگاه فکس، تونر و بهره‌گیری از برق خواهد شد.
9. امکان استفاده از گوشی‌های بی‌سیم یا گوشی‌های دکت (Dect) برای کارمندان واحدهای بیمارستانی و ...
10. امکان تعریف بخش‌های مختلف یک بیمارستان، نام پزشک و ساعت حضور پزشک در بیمارستان به صورت صوتی
11. ایجاد مشاوره پزشکی به صورت گویا
12. فعالسازی سیستم Paging: بر روی گوشی‌های تلفن سیستم  ویپ (VoIP) می‌توان قابلیت فراخوانی (پیجینگ) را راه‌اندازی کرد به این ترتیب که با زدن یک شماره،‌ به صورت خودکار با تعدادی از داخلی‌هایی که قبلا در یک گروه خاص از داخلی‌ها تعریف شده‌اند، تماس گرفته و پیغام از بلندگوی گوشی آن‌ها پخش ‌شود.
13. امکان تغییر منوی صوتی در زمان‌های مختلف: برای مثال بعد از ساعات اداری پیام متفاوتی نسبت به ساعات اداری پخش شود.
 
یکی از این کاربردهای گسترده‌ی ویپ، سیستم نوبت‌دهی در مراکز درمانی و بیمارستانی می‌باشد.

  
کلیه حقوق این وب‌سایت متعلق به سایت فراداده می‌باشد