نوبت‌دهی تلفنی

نوبت‌دهی تلفنی

نرم‌افزارهای مبتنی بر ویپ

ویپ - نوبت‌دهی - نوبت‌دهی تلفنی- نوبت‌دهی بیمارستان


نوبت‌دهی تلفنی یکی از قابلیت‌های بسیار ویژه و منحصربه‌فرد در سیستم ویپ می‌باشد. سیستم ویپ (VoIP) قابلیت در حقیقیت سیستمی است که به ساماندهی و سازمان‌دهی تماس‌های ورودی و خروجی یک مجموعه/ شرکت/ سازمان کمک می‌کند. سازمانی که از قابلیت سیستم تلفنی ویپ برخوردار است، نسبت به سایر رقبای خود در بازار، دارای مزیت رقابتی می‌باشد. برخی از مشاغل و اصناف وجود دارند که نیازمند ارائه‌ی خدماتی به مشتریان و مراجعین خود هستند که به صورت روزانه و مداوم این مراجعت برای دریافت خدمات از سمت مشتریان اتفاق می‌افتد. مجموعه‌های مختلفی مانند بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها، مطب پزشکان، سازمان‌های دولتی که خدمات الکترونیک انتظامی ارائه می‌دهند مانند پلیس+10، دفتر خدمات مشترکین اپراتورهای تلفن همراه نمونه‌هایی هستند که بیماران، مراجعین یا مشتریان آنها نیازمند مراجعه حضوری به محل موردنظر هستند و بعضا برای انجام کار خود و گرفتن نوبت می‌بایست چندین بار به محل موردنظر رفت‌وآمد داشته باشند.

قابلیت نوبت‌دهی تلفنی از امکانات بسیار ویژه و کاربردی بر پایه‌ی سیستم ویپ محسوب می‌شود که می‌توان از آن به عنوان یک راه‌حل برای مراجعه غیرضروری افراد به بیمارستان یا مطب یا درمانگاه یا ... جهت گرفتن نوبت نام برد. این قابلیت برای مکان‌هایی همچون بیمارستان‌ها، درمانگا‌ه‌ها بسیار پرکاربرد خواهد بود.

به‌این‌ترتیب که مراجعین برای رزرو نوبت، نیاز به مراجعه حضوری به محل مربوطه ندارند و فقط کافی است با شماره آن بیمارستان یا درمانگاه یا مکان موردنظر خود تماس بگیرند و به‌صورت تعاملی اقدام به دریافت نوبت نمایند.

برای مثال فرض کنید قصد رزرو نوبت از یکی از پزشکان یک بیمارستان را دارید. پس از تماس با شماره آن بیمارستان، معرفی اجمالی بیمارستان برایتان پخش می‌شود. به صورت متداول 3 خدمت به شما معرفی خواهد شد: امکان دریافت نوبت، پیگیری نوبت‌هایی که قبلا رزرو کرده‌اید و لغو نوبت.

پس از انتخاب هریک از گزینه‌های فوق، سیستم براساس کدملی که از شما می‌خواهد، و پس از احراز هویت، اطلاعات موردنیاز را در اختیار شما می‌گذارد.

بدین ترتیب در هر مرحله از مراحل ثبت، پیگیری یا لغو نوبت، در حقیقت بین شما و سیستم نوبت‌دهی تعامل برقرار شده است و سیستم ویپ با دریافت اطلاعاتی از جانب شما، به پردازش آن اطلاعات می‌پردازد، داده‌های مورد نیاز را از پایگاه داده به سمت شما ارجاع می‌دهد و در ازای کد یا اعدادی که وارد می‌کنید، پاسخ مناسب را دریافت و قرائت می‌کند. متناسب با نیاز هر مجموعه‌ای که درخواست این قابلیت را دارد، می‌توان برای منوی صوتی‌ای که برای مخاطب قرار است پخش شود، سناریوهای ساده و یا پیچیده‌ طراحی کرد.

هر مجموعه‌ای که تمایل به دریافت این سیستم را داشته باشد، می‌بایست پس از طی مراحل مشاوره و بررسی‌های دقیق توسط کارشناسان و برنامه‌نویسان گروه فنی فرآوا، نیازسنجی‌های لازم از سازمان درخواست‌کننده به عمل خواهد آمد و زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری موردنیاز آن پروژه تهیه، نصب و راه‌اندازی خواهد شد.

کلیه حقوق این وب‌سایت متعلق به سایت فراداده می‌باشد