امکان امتیازدهی به شخص پاسخ‌دهنده

امکان امتیازدهی به شخص پاسخ‌دهنده

نرم‌افزارهای مبتنی بر ویپ

Scoring- امکان امتیازدهی به شخص پاسخ‌دهنده- Voting Module


قابلیت برنامه نویسی، امکانی ارزشمند در نرم‌افزارهای سیستم تلفنی که به صورت هسته باز (Open Source) در دسترس عموم قرار دارند، می‌باشد. اغلب اینگونه نرم‌افزارها دارای امکاناتی می‌باشند که شاید کاربران نتوانند به خوبی با آن ارتباط برقرار کنند و یا از آنها استفاده نماید. این امکان را به تمامی کاربران سیستم‌های ویپ می‌د‌هد تا از مزایای پیشرفته‌ی آنها به خوبی بهره‌مند شوند.

گروه برنامه‌نویسی فرآوا، با درنظر گرفتن نیاز مشتریان خود و تعمیم این نیاز به سایر سازمان‌ها جهت ایجاد قابلیت‌های منحصربه‌فرد در سیستم‌های تلفنی (VoIP) پیشگام است. هر سازمان و مجموعه‌ای که از سیستم تلفن گویای فرآوا در بستر شبکه خود استفاده می‌نماید، این امکان را دارد تا از ماژول‌های کاربردی (Plug-in) جهت بهبود ارتباط با مشتریان خود استفاده نماید.

یکی از این ماژول‌های کاربردی (Plug-in) که توسط تیم فنی فرآوا با تحقیق و طبق نیاز برخی از مشتریان سازمانی طراحی و پیاده‌سازی شده است، امکان امتیازدهی (Scoring) مخاطبان به پاسخ‌دهنده‌ی تماس است.

روش کار به این صورت است که پس از نصب و راه‌اندازی سیستم ویپ در یک مجموعه، ماژول نرم‌افزاری فوق در سیستم ویپ اجرا می‌شود و بدین ترتیب، پس از اینکه کارشناسان یا کارمندانی که همواره به تلفن‌ها و درخواست‌های کاربران، مشتریان یا مخاطبین سازمان پاسخ می‌دهند، تماس و مکالمه‌ی خود را با مشتریان به اتمام رساندند، با کسب اجازه از مخاطب، او را به یک داخلی خاص که از قبل به منظور ثبت نظرسنجی‌ها تعبیه شده است، ارجاع می‌دهند تا مخاطب میزان رضایت و امتیاز مدنظر خود را در خصوص نحوه‌ی پاسخگویی کارشناس سازمان، اطلاعات دریافت شده از جانب کارشناس پاسخگو، نحوه‌ی برخورد وی، مفید بودن اطلاعات و ... را با فشار دادن یک کلید از کلیدهای گوشی خود اعلام نماید.

غالبا به مخاطب اعلام می‌شود که از بین اعداد 1 تا 5 یک عدد را در صفحه‌ی کلید گوشی خود بفشارند، تا نظر ایشان در خصوص پاسخگویی کارشناس مربوطه، ثبت گردد. عدد 1 نمایانگر کمترین میزان رضایتمندی مشتری از روند پاسخگویی و عدد 5 نشانه‌ی بیشترین و بالاترین میزان رضایتمندی مشتریان یا مخاطبان می‌باشد. از آنجایی که ممکن است نظرسنجی در مورد تمام اطلاعات فوق از حوصله‌ی مخاطب خارج باشد، لذا عموما متنی که برای تقاضای نظرسنجی از تلفن پخش می‌شود، کوتاه و خلاصه است؛ مانند:

"لطفا به پاسخگویی این کارشناس از 1 تا 5 امتیاز بدهید."

شایان ذکر است که انتخاب متن نظرسنجی یا امتیازدهی، به سلیقه‌ی شرکتی که ازین سیستم استفاده می‌کند بستگی دارد و قابل تغییر است.

امتیازات به دست آمده از پاسخگویی هر کارشناس، بسته به سیاست کاری هر سازمان یا شرکت، می‌تواند در موارد مختلفی کاربرد داشته باشد. برای مثال این امتیازات می‌تواند نقاط قوت و ضعف کارشناسان را مشخص کند تا در صورت لزوم اقداماتی همچون آموزش بیشتر و فراگیری مهارت‌های پاسخگویی در سطوح بالاتر آموزشی، به خصوص در مواجه با مشتریان خشمگین، برای پرسنل درنظر گرفته شود. ممکن است امتیازات بدست آمده، در برنامه‌ریزی در جهت بهبود کیفیت امکانات و خدمات یک سازمان مفید واقع شود و یا اینکه علتی باشد برای رقابتی سالم بین کارشناسان و کارمندان یک مجموعه تا با نهایت صبر و حوصله با مخاطبین خود گفتگو کرده و سبب رشد و پیشرفت در روند فروش و یا ارائه‌ی خدمت به عموم مردم شود.

کلیه حقوق این وب‌سایت متعلق به سایت فراداده می‌باشد